خواهران قرآني صفي آباد به جمع همراهان کانون مسجد در "خانه هاي نور" پيوستند

خواهران قرآنی صفی آباد به جمع همراهان کانون مسجد در "خانه های نور" پیوستند

تاریخ انتشار : ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
نشست قرآني فعالان فرهنگي و مسجدي شهر تازه تاسيس صفي آباد؛ به خواهران کانون فرهنگي هنري "محراب" مسجد امام رضا عليه السلام و با حضور دکتر تقي صادقي، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی؛ طرح استانی "خانه های نور" و  ساماندهی و ارتقاء محافل و دورهمی های قرآنی خانگی، با حضور دکتر«تقی صادقی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست ستادهماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان، در شهر تازه تاسیس صفی آباد و در جمع اهالی مسجد این منطقه تبیین شد.

 

«تقی صادقی»، در این نشست که به همت واحد خواهران  کانون فرهنگی هنری محراب  مسجد امام رضا علیه السلام و نیز ستاد نماز جمعه  صفی آباد  برگزار شد، به اهمیت نقش مسجد و اولویت مسجد محوری در برنامه ها پرداخت و  رویکرد بازگشت به مساجد و رونق شبانه روزی خانه های خدا را مورد توجه و اولویت اصلی حوزه فرهنگ و هنر نام برد.

وی ضمن حمایت از برنامه های ارزشمند و طرح های اثرگذار مسجدی، توجه به  فعالیت های قرآنی و رونق بخشی به این حوزه محوری با تدوین و اجرای طرح "خانه های نور" را توضیح مختصری داد و افزود: در تلاشیم  با همراهی کانون های فرهنگی هنری مساجد در 300 نقطه استان این طرح اجرا شود.

وی در توضیح بیشتر افزود: فعالیت ها با رونق بخشی به محافل قرآنی خانگی در  چهار  سطح  روخوانی، روانخوانی، تفسیر و  نیز تجوید شاهد تربیت قاریان و حافظان قرآنی باشیم و نتیجه  آن را در برگزاری مسابقات قرآنی و معرفی استعدادهای جدید  در این زمینه شاهد باشیم.

 

«حسین هلاکویی»، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسفراین و بام و صفی آباد نیز در این نشست حاضر بود و نکات اجرایی لازم را برای حاضران بازگو کرد.

گفتنی است؛ در این نشست فعالان قرآنی و مدیران کانون های مساجد حاضر ضمن ارائه نقاط نظر و پیشنهادات، خواستار حمایت بیشتر از فعالیت های فرهنگی با محوریت مساجد شدند.

 

پایان/